خانه دایت

پرطرفدارترین رژیم لاغری دنیا ۲۰۲۱

۱۰ دی ۱۴۰۱
زهرا خواجه

زهرا خواجه

زهرا خواجه

شما دنبال کاهش وزن باشید یا تناسب اندام، شک نکنید که به رژیم لاغری نیاز دارید. در این مطلب از فیتامین با معرفی بهترین رژیم‌های لاغری شما را وارد دنیای رنگیِ رژیم‌ها می‌کنیم.

رژیم فستینگ (فست)

سراغ معرفی پرطرفدارترین رژیم لاغری می‌رویم. یکی از این برنامه‌های غذایی رژیم لاغری فستینگ است. فست به معنای روزه‌داری است و یکی از انواع رژیم‌های غذایی است. به بیان ساده فستینگ به معنای این است که شما تقریباً به طور کامل، برای مدت معینی از خوردن غذا دست می‌کشید.

معمولاً فستینگ بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد، اما برخی از انواع آن، در یک مدت زمانی بیشتری ادامه می‌یابد. فست‌ها انواع مختلفی دارد؛ به‌طور مثال بعضی فست‌ها شامل نوشیدن آب و چای و قهوه است و بعضی اینگونه نیست.

مردمان بسیاری در سراسر جهان به دلایل مختلف، رژیم فست (روزه داری) را امتحان می‌کنند. یکی از مهم ترین فواید رژیم فست (همانطور که ممکن است حدس بزنید)، کاهش وزن است! تحقیقات نشان می‌دهد که انواع خاصی از روزه‌داری می‌تواند به بهبود کلسترول، فشارخون، سطح گلوکز، حساسیت به انسولین و سایر مسائل مربوط به سلامتی از جمله تقویت روحیه، کمک کند.

رژیم وگان

وگانیسم شیوه‌ای از زندگی است که سعی می‌کند تمام انواع استثمار و ظلم به حیوانات را، چه برای غذا، لباس و یا هر هدف دیگری، حذف کند. در این مقاله فقط درباره رژیم وگان یا گیاهخواری برای شما می‌گوییم.

باتوجه به هدف رژیم وگان، برنامه غذایی وگان‌ها فاقد همه محصولات حیوانی، از جمله گوشت، مرغ و لبنیات است. گیاهخواری انواع مختلفی دارد برخی گیاهخوار مطلق می‌شوند و برخی خام‌گیاهخوار، و برخی هم سختگیری کمتری دارند.